Gaia, training, life in Stockholm.

Goodmorning sunshines.

Publicerad 2013-03-24 08:41:00 i Allmänt,

Samma dag vi var hos veterinären ramlade Gaia ihop. Bakbenen vek sig och hon la sig på ryggen sen ställde hon sig upp några sekunder senare.
Det har hänt en gång för en, två månader sedan också.
Jag började såklart googla och kolla igår och kom in på en sjukdom som hette Ataxia vilket innebär att man bara blir sämre och sämre och dör snabbt. Signalerna från lillhjärnan till musklerna i benen slutar fungera.
Jag fick panik och skrev till uppfödaren på Fb och frågade om mamman och pappan testats för det ochdet hade dom, dom var Clear vilket innebär att Gaia ej kan få det. Lättnad att höra!
Han skrev att vi troligtvis motionerat henne för hårt efter hennes viktnedgång när hon var sjuk nyss.Hon är svag och tappat muskelmassa.
Han sa att vi ska köra på koppelpromenader minst en månad, inge lös springade, inge bus med andra hundar. Hon måstevila!
Jag ska gå till en djuraffär idag och kolla på ett foder hon kan öka i vikt med, min spinkivink :)
 
Igår var jag och gymmade, hämtade ut en ny shaker och proteinpulver jag beställt. Sen åkte vi till Barkaby och gick på Ikea och lite affärer. Första gången man kommer ut från Ikea med bara en kaffe i handen ;)
På kvällen hade vi mys med tacos. La oss redan kl11 typ, haha. Värsta pensios :P Men det tackar man för när barnoch hund vaknar före 7 på morron varje dag.
Jag låg och skrattade i sängen imorse.. En unge som ligger på en och en hund som slickar en i öronen medans man försöker ha morron mys med sin älskling, inte lätt inte hahah!
 
Idag är det toppen väder, åh man blir på så bra humör! Jag ska ut ochspringa en sväng nu. Gymmet öppnar först kl 10!
 
Bild från igår på morron när vi rastade Gaia och plockade massa kottar för att pyssla. (Slutade med att älsklingen satt själv och klistrade kottar på papper haha)
 
 
 
/ Johanna

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela