Gaia, training, life in Stockholm.

7 Februari 2013

Publicerad 2013-02-07 21:51:31 i Allmänt,

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Jag har hunnit vara på en underbar resa jag sent kommer glömma, till Brasilien.
 
Jag tänkte rikta in min blogg på min hund Gaia, 6 månader och träningen med henne.
Jag köpte henne förra veckan från ett jätte gulligt par i 25års åldern som tyvärr inte hade tiden som krävdes. Dom köpte henne från kenneln Ckm i Uppsala.
Hon är verkligen världens finaste hund!!
Lydig, glad, social, lättlärd. Jag älskar henne så mycket, min sötnos!
Det känns speciellt att hon är min egen, ingen kan ta henne ifrån mig vad som än händer.
 
Imorse gick jag och Gaia till Djurgården och tog en mysig morronpromis. Jag blev så stolt över henne att hon kunde vara lös när människor gick förbi, hundar kom springandes och hon lyssnade på MIG!
Hon kan vara själv utan att tugga sönder nått.
Det enda vi jobbar på nu är hennes naffsande. Hon slickar en på fingrarna men samtidigt naffsar också. Men de går nog bort snart. Vi tror att hennes tänder kliar som för bebisar. Hon älskar att tugga ben.

Vägde henne på en djuraffär igår när vi skulle köpa biabed och hon vägde hela 20 kg.
Fodret hon äter är Royal Canin. Dom hade börjat med Sams Field men det finns endast på ArkenZoo så jag bytte.
 
Jag är motiverad att träna så att hon blir en grymt lydig hund! Jag vill gå nån kurs, träna spårning med henne. Hon ska vara med mig på nästan allt. Till sommarn ska jag åka inlines ,cykla och springa med henne.
Åhh längtar!
 
 
 
/ Johanna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela