Gaia, training, life in Stockholm.

brrr..

Publicerad 2012-02-04 22:24:26 i Allmänt,

Huvva vad kallt de är idag också!
Jobbade 10-17 och sen tog jag och John bussen till Max på Midgårdsv oså åt han och sen gick vi och mötte upp Ylva och hennes gubbe och kollade Lule-Linköping ! Spännande match den här gången, men dom vaaann :)
Sen blev de bussen till Burströmska och promenera därifrån, såå kallt om min lilla näsa.
Nu har jag gjort Kesoplättar och ätit med kesella och sylt, mumms!

Tillagning Kesoplättar

4 st

1. Rör i hop ägg och mjöl, tillsätt sedan keson och mosa den lite lätt.

2. Ha eventuellt i någon smaksättning.

3. Stek i smör på medelhög värme.

4. Vänd inte förrän ovansidan stelnat något (precis som när man gräddar
vanliga pannkakor).


Servera med Kesella och varma bär, njuuut.


Sitter under filten och värmer mig nu, myspys. Blir nog en tidig kväll ikväll också. Chrille skickade lite restauranger som jag skulle kolla på och välja vilken jag vill gå ut och käka på nästa helg.
Sist var vi på "Riche", en jätte fin restaurang med super god mat men de gick knappt att snacka eftersom det var bar i samma så folk typ skrek och prata jätte högt, inge mysfaktor alls. Såå.. Ska välja en som bara är restaurang nu.

Imorgon är de jobb 11-17, sen kommer det några och hämtar mitt köksbord. Tänkte dra en träningsrunda innan jobbet också. Är bara så fruktansvärt omotiverande att promenera i iskallt på morrn, menmen, vaknar väl bara till desto bättre :P


/ Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela