Gaia, training, life in Stockholm.

Tankerensning

Publicerad 2012-08-12 21:23:06 i Allmänt,

Jag sitter här och har just pratat med bästa pappa, käkar popcorn och läste just en blogg men en tjej som flyttat fram och tillbaka mellan just Luleå och Sthlm för att hon inte kan bestämma sig och om hennes tankar kring städerna.
 
Kom att tänka på mig, mig när jag bestämde att jag ville fly från lilla Luleå. Satt hemma i min lägenhet på Kronan ( som jag föriövrigt saknar), kände att livet var som ett ekorrhjul & jag blev knäpp på att vardagen såg nästintill likadan ut hela tiden, man ser samma folk,hör samma tjat från endel personer osv..
En sak som drog mig till just Sthlm var att mitt ex flyttade hit ett tag innan och jag kände fortfarande att jag drogs till han då. Annars har jag länge alltid funderat på Gbg. Idag är jag dock glad att det blev Sthlm.
 
Jag kommer ihåg när jag var här och pratade med chefen på mitt jobb, när jag hälsade på Chrille och vi var på stan. OJ vad stort allt var, kände mig som en av alla tusen myror i en myrstack.
Chrille fick säga åt mig att gå snabbare inne på tunnelbanan, inte stå på fel sida i rullbanden osv.
 
Nu blir jag själv grymt irriterad på folk hemma i Luleå som beter sig som sniglar haha. De smittar nog av sig lite! Tempo är vad det är hära, allt ska gå fort.
Jag tycker inte alls att Sthlm är speciellt stort nu, även om jag får ta upp kartappen när ja ska till ställen ibland så känns de som att Sthlm inte alls är det Sthlm man tänkte innan man flyttade hit.
Jag tycker de är lagom stort!
 
Min tanke var, "En alldelles för stor stad, massa otrevliga folk och inge naturliv alls", vilket helt har ändrats helt nu.
För stor är den inte, otrevligt folk finns det absolut men de finns så mycket trevligt också.
De bästa är att man kan vara sig själv. Utan att ljuga så är jag säker på att det är grymt många i Luleå som inte vågar klä sig som dom vill, ha en egen stil för då kan man bli utstirrad och mobbad.
Så tänkte jag ju själv innan jag flyttade också. Nu är de så skönt att man får se ut precis som man vill, ingen har tid att lägga energi på skitsaker här, folk är för upptagna med sitt.
Jag har knappt hört något skitsnack, faktiskt inte alls kan jag säga och det är så skönt. Jag tror det här för att folk här hela tiden har nya upplevelser att berätta om ist för att gnata skit.
Naturställen finns det tusen gånger fler än i Luleå.
 
De var så grymt bra de Nathalie skrev på FB. "I små städer pratar man om folk, i stora städer pratar man med folk".
 
Jag tycker alla borde testa att flytta nån gång i sitt liv. Man får uppleva så mycket, träffa mycket nytt folk, du växer otroligt som person.
Luleå är och kommer alltid vara närmast hjärtat men det finns kvar även om jag lever mitt liv i en roligare stad.
 
 
En halvtom popcornskål senare och en tankerensning rikare säger jag Gokväll från ett mörkt Sthlm!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela